Az időszámításunk előtti 3-1. században Róma egyszerű városállamból a világ vezető hatalma lett, egyetlen kis város a sok közül sorra hódította Illíriát, Makedóniát, Görögországot sőt, Kis-Ázsia egy részét, illetve Hispánia, a mai Tunézia és az algériai partvidék egyes területeit is. Hogyan volt ez lehetséges? A latinok, a görögök, az etruszkok és a kárthágóiak mind ismerték az ábécét, a rómaiak sem a kultúra terén, sem technikailag nem voltak fejlettebbek náluk. A történetíró Polübios erre a következtetésre jut: a rómaiak helyesen becsülték fel képességeiket és lehetőségeiket, s ennek alapján tudtak a világ uraivá válni. Ezt a kort élheti át minden játékos, és ilyen zsenialitásra, taktikai érzékre van szükség ha túl is akarja élni! Rome Total War-t játszva átélhetjük Róma felemelkedését , gyönyörű 3D-s tájakon több ezres seregeket vezérelve.
A játék i.e. 270ben kezdődik, 3 római család közül lehet választani. Julii család városai Rómától északra találhatók és a kelták legnagyobb törzse a gallok elleni harc a feladatunk. A gallok taktikai szempontból és katonák egyéni képességeit tekintve is alulmaradnak a rómaiakkal szemben - viszont nagyon sokan vannak. A Scipii család városai Rómától délnyugatra terülnek el és Szicíliában, kezdetektől fogva öldöklő harcra vannak kényszerítve a kárthágói birodalommal szemben. Brutii család birtokolja Róma keleti területeit és a hellén városállamok elleni harc a fő feladata. Mindhárom család független de a szenátus hatalma alatt áll, a szenátus kéréseit ezért tanácsos teljesíteni amíg nincs elég katonai erőnk és támogatás a nép részéről a szenátus megdöntésére.
A többi nép közül bizonyos népekkel is lehet játszani, ha valamelyik római családdal sikerült legyőzni. Játszható nem római népek: - Karthágóiak - Egyiptomiak - Gallok - Germánok - Görögök - Szeleukidák - Párthusok - Britek
Minden népnek egyedi épületeik vannak, egyedi katonai egységei és isteni. Ahogy a római családoknál, úgy itt is az elfoglalt városokat fejleszteni lehet, új épületeket és utakat építeni növelve a birodalom erejét - és gazdagságát. A stratégia térképen lehet irányítani a városok gazdaságát, a térképen ami az ibériai félszigettől a kaszpi-tengerig nyújtózik.
Az országok közötti diplomáciai kapcsolatokra is nagy hangsúlyt tettek a fejlesztők, a diplomaták segítségével kereskedelmi egyezséget, térkép információt, hadisarcot sőt protektorátus is ki lehet csikarni az ellenséges néptől. Ha egyik sem sikerült, a támadás elhárítására az ellenséges sereg megvesztegetése is lehetséges eszköz. A kém zavart tud kelteni az ellenséges városban és támadás esetén ki tudja nyitni a városkaput.
A kereskedés vízen és szárazföldön is lehetséges - és szükségszerű a birodalom fennmaradása érdekében, mert ez a legfőbb pénzforrás. A tengeri kereskedelem biztosítására nagy flottát kell építeni, ami sokba kerül. De a városok adóit veszélyes magasan tartani, mert a népességgel az elégedetlenség is arányosan nő és magas adóknál előbb utóbb fellázad a város és kikiáltja a függetlenségét.
Ami igazán korszakalkotóvá teszi a Total War sorozatot az mégis a csaták, amikor több ezer harcos ront egymásnak tökéletes 3Ds környezetben, közeli nézetből szinte ott érezzük magunkat a csatatéren, a hatása magával ragad. Harc kezdetén a kijelölt területen tetszőleges formációt választva állíthatjuk fel az egységeinket. Helyes taktikát választva a megfelelő egységekkel a túlerőt is könnyen legyőzhetjük, csak a játékos képességein múlik.
Számtalan díjat megnyert játék a stratégiai játékok királya, a stratégiai játékot kedvelőknek kihagyhatatlan darab.
Forrás |